Europa a rămas cu mult în urma Americii de Nord în asigurarea investițiilor în mașini electrice

Pe fondul incertitudinii privind obiectivul ”Zero emisii” din 2035 și a unei politici industriale slabe, Europa se dovedește mai puțin atractivă pentru producătorii de mașini electrice, arată un raport al organizației de mediu Transport & Environment (T&E).
mașini electrice

America de Nord se plasează cu mult înaintea Europei în atragerea de investiții de la constructorii auto în producția de vehicule electrice, baterii și stații de încărcare. Obiectivele slabe de electrificare ale UE în anii 2020 și, în paralel, atractivitatea subvențiilor americane au avut ca efect atragerea de către Europa a 70 de miliarde de euro, puțin peste un sfert (26%) din investițiile globale în vehiculele electrice anunțate între 2021 și 2023, în timp ce SUA, Canada și Mexic au obținut 97 de miliarde de euro, mai mult de o treime (37%), în pofida faptului că America de Nord este un producător de mașini mai mic.

În perioada analizată, China a atras 51 de miliarde de euro, aproximativ 19% din investițiile globale în mașini electrice.

mașini electrice

În 2023, 42 de miliarde de euro în investiții în vehicule electrice au fost angajați în Europa, față de 9 miliarde de euro în China – ai cărei producători de automobile au investit mai devreme în vehicule electrice și baterii – și 58 de miliarde de euro în America de Nord. Rata de creștere a investițiilor în Europa a scăzut anul trecut comparativ cu 2022. Cei mai mari beneficiari din Europa între 2021 și 2023 au fost Marea Britanie (26 miliarde euro), Germania (13 miliarde euro) și Spania (10 miliarde euro). Italia, un important centru de producție pentru Stellantis, a reușit să atragă doar 1,3 miliarde de euro.

mașini electrice

Anna Krajinska, manager pentru emisiile vehiculelor și calitatea aerului la T&E, a declarat: „Reglementarea a condus întotdeauna investițiile în mașini curate, iar acum Europa rămâne în urmă din cauza standardelor slabe de CO2 din anii 2020. Încheierea incertitudinii cu privire la obiectivul UE de ”Zero emisii” din 2035 este primul pas pentru a asigura mai multă producție și locuri de muncă pentru țările europene”, a arătat Anna Krajinska, director în cadrul T&E.

Europa este în prezent o destinație mult mai puțin atractivă pentru producătorii străini de vehicule electrice în comparație cu America de Nord, mai arată raportul T&E. Aproape două treimi (65%) din investițiile în vehiculele electrice din America de Nord în perioada 2021-2023 au provenit de la producători străini – în mare parte datorită subvențiilor acordate în temeiul Legii de reducere a inflației din SUA. Europa depindea de producătorii auto interni pentru 80% din finanțarea destinată electrificării. Al doilea cel mai mare producător de automobile din Europa, Stellantis, a investit 74% din cheltuielile sale în America de Nord și a angajat doar 10% în regiunea sa de origine.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

ZF Lifetec rearanjează airbagul șoferului pe volan și creează libertate de design

 

Ford mizează pe fabrica sa din Köln pentru noile sale vehicule 100% electrice în Europa

 

 

Adaugati comentariu