Încă un episod important în scandalul Dieselgate

Dieselgate_KBA_AutoExpert

Volkswagen Group este foarte aproape să găsească o rezolvare pentru problemele motorizării de 1,6 litri TDI din scandalul Dieselgate, cea care era echipată cu un soft capabil să păcălească măsurătorile pentru emisiile poluante, mai concret, pe cele pentru NOx.

Potrivit unui oficial KBA (autoritatea federală germană pentru transporturi motorizate, un echivalent al RAR-ului autohton) Volkswagen ar fi implementat deja o soluţie tehnică de remediere a problemelor pentru aproximativ 540.000 de automobile echipate cu motorizarea 1.6 TDI incriminată, care nu corespundeau datelor oficiale furnizate de producător iniţial şi care au fost implicate în scandalul Dieselgate.

Soluţia propusă de grupul Volkswagen a fost prezentată zilele trecute unor oficiali din ministerul german al transporturilor şi reprezentanţilor KBA chiar la sediul companiei din Wolfsburg. În momentul de faţă se face o evaluare a rezolvării propuse de VW de către specialiştii KBA, dar nu au fost oferite date concrete privind momentul în care aceasta va fi finalizată.

Potrivit datelor furnizate de Volkswagen, până la 11 milioane de motoare diesel din familia EA 189 vândute la nivel mondial sub capota unor modele VW, Audi, Skoda sau Seat ar putea fi afectate de folosirea softului ˝mincinos˝ (soft care era capabil să manipuleze măsurătorile oficiale). Motoarele afectate au capacităţi cilindrice cuprinse între 1,2 şi 2 litri.

În Europa, Volkswagen plănuieşte un recall pentru aproximativ 8,5 milioane de vehicule atinse de scandalul Dieselgate. În vreme ce majoritatea versiunilor de motoare din familia EA 189 vor avea nevoie doar de schimbări de software, se pare că unitatea diesel de 1,6 litri va avea nevoie de intervenţii mai importante, ce vor implica şi schimbări de hardware, pe lângă cele de soft-uri piratate.

Noul CEO Volkswagen, Matthias Mueller, a dat de înţeles că anumite componente ale motoarelor, cum ar fi duzele injectoarelor ar trebui înlocuite şi că ar putea fi necesară şi echiparea cu catalizatoare mai mari. Din acest motiv este posibil ca toate aceste operaţiuni să se întindă până în luna septembrie a anului viitor, pentru că este nevoie ca furnizorii Volkswagen să poată livra toate componentele necesare recall-ului de mare amploare.

Analiza celor de la KBA va avea, mai mult ca sigur, un rol determinant şi pentru alte state europene, care vor impune celor de la Volkswagen măsuri similare ca cele adoptate în Germania şi în ţările lor, pentru modelele afectate de Dieselgate. Potrivit estimărilor lui Alexander Dobrindt (ministrul german al transporturilor), făcute pe 15 noiembrie, Grupul Volkswagen ar putea fi nevoit să schimbe componente sau să reconstruiască aproximativ 3,6 milioane de motoare neconforme doar în Europa.

În partea cealaltă, un purtător de cuvânt al Grupului Volkswagen a declarat că se aşteaptă ca toate problemele legate de familia de motoare EA 189 să fie clarificate până la sfârşitul lunii noiembrie sau, cel mai târziu, până la mijlocul lunii decembrie. Tot el a adăugat că VW a găsit deja soluţii pentru toate motoarele excepţie făcând unitatea de 1,2 litri, unde cercetările nu au fost finalizate, dar unde va fi adoptată o soluţie de reparaţie ce va implica doar o resoftare (soft la care încă se lucrează).

Adaugati comentariu