Inovații tehnologice: Baterii care se încarcă în mai puțin de 5 minute și durează 1 milion de km

Bateriile sunt Călcâiul lui Ahile pentru mașinile electrice: încărcarea durează mult, au o autonomie limitată și se degradează în timp. Dar progresele înregistrate recent ar putea elimina aceste preocupări, iar baterii mai bune ar putea fi, în curând, motivul pentru care toată lumea și-ar putea dori un vehicul ecologic.
baterii

Două noi inovații tehnologice ar putea face ca mașinile electrice să câștige competiția în fața celor termice, rezolvând cele două probleme principale pe care mulți șoferi încă le au când vine vorba despre vehiculele verzi: timpul de încărcare și durata de viață a bateriei.

Timpul de încărcare

Să începem cu timpul de încărcare. Chiar și la stațiile rapide de astăzi este nevoie de aproximativ 20 de minute pentru a trece de la o încărcare de 10% la 80%. Deși este mai bine decât o încărcare lentă de o oră, timpul este de aproximativ 10 ori mai mai mare decât atunci când umpli rezervorul cu benzină.

Start-upul britanic Nybolt a redus semnificativ acest inconvenient al încărcării, dezvoltând o baterie litiu-ion de 35 kWh care se poate încărca de la 10% la 80% în doar 4 minute și jumătate. Acest lucru ar transforma mașinile electrice într-o alternativă practică chiar și pentru șoferii fără încărcătoare la domiciliu sau pentru companiile ale căror flote comerciale sunt folosite în mod constant.

Bazându-se pe zeci de ani de cercetare la Universitatea Cambridge, noul format al bateriei minimizează, de asemenea, generarea de căldură în timpul încărcării, reducând riscul de supraîncălzire, care poate duce la incendii și explozii.

Nyobolt este în discuții cu opt producători de mașini electrice pentru a-și integra bateriile în viitoarele lor vehicule. Rămân două obstacole: tehnologia necesită stații de încărcare ultrarapide, care sunt încă puține; iar niobiul, un element crucial pentru baterii, este insuficient.

Durata de viață a bateriei

Cealaltă descoperire tehnologică privește durata de viață a bateriei. Cercetătorii de la Universitatea de Știință și Tehnologie Pohang (POSTECH) din Coreea de Sud au dezvoltat o baterie pentru mașini electrice cu o autonomie de până la 1 milion de kilometri, potrivit publicației pentru știința materialelor, ACS Materials & Interfaces.

Bateriile secundare cu litiu utilizate de mașinile electrice transformă energia electrică în energie chimică pentru a o stoca și apoi inversează acest proces pentru a utiliza energia. Cu toate acestea, cristalele minuscule din materialele catodice de nichel care facilitează acest proces se degradează treptat, pe măsură ce sunt încărcate și descărcate.

Această degradare este cea care reduce eficiența bateriilor în timp și, în cele din urmă, limitează durata de viață a acestora.

Soluția, concepută de oamenii de știință de la POSTECH, constă în sintetizarea unor cristale suficient de mari pentru a preveni degradarea. Aceste așa-numite „cristale simple” au o stabilitate chimică și structurală mult mai mare, ceea ce le crește masiv durabilitatea și longevitatea.

Cheia pentru această descoperire a fost identificarea temperaturii critice la care materialul este sintetizat. La o temperatură suficient de ridicată, monocristalele dense, de înaltă calitate pot fi produse cu ușurință.

Bateriile care utilizează aceste cristale simple ar putea permite mașinilor electrice să înregistreze un kilometraj total de până la 1 milion de kilometri, adică de aproximativ 25 de ori circumferința pământului. Tehnologia actuală a bateriei oferă un kilometraj total care variază de la aproximativ 160.000 la 320.000 km sau de 4 până la 8 ori în jurul pământului.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Mercedes și Stellantis sunt în discuții cu Serbia pentru a investi în procesarea litiului și în producția de baterii

 

Continental investește în testarea compatibilității electromagnetice a produselor din interiorul vehiculelor

 

 

Adaugati comentariu