Inteligenţa artificială şi beneficiile pentru mobilitate

Acasă, în trafic sau la locul de muncă, inteligenţa artificială (IA) va transforma lumea. Potrivit reprezentanţilor Bosch, acest viitor nu este unul prea îndepărtat.

Smartphone-urile sunt deja dotate cu asistenţi inteligenţi controlaţi prin comenzi vocale, iar doctorii folosesc IA pentru a diagnostica afecţiunile medicale. Însă, chiar dacă sistemele inteligente sunt deja folosite, majoritatea germanilor (85%) tot nu au o idee clară despre scopurile în care IA este folosită în prezent. Aproape acelaşi lucru se poate spune şi despre cât înţelege publicul ce este IA. Deşi majoritatea respondenţilor, 82%, cunosc termenul „inteligenţă artificială”, peste jumătate dintre aceştia (53%) au doar o idee vagă despre ceea ce înseamnă.

Acestea sunt rezultatele unui sondaj reprezentativ efectuat de Bosch şi de institutul de cercetare a pieţei Innofact înainte de simpozionul privind IA, AI CON, organizat în Renningen, în apropiere de Stuttgart.

Vorbind despre AI CON, unde peste 200 de experţi au discutat despre oportunităţile şi provocările IA, dr. Michael Bolle, directorul diviziei digitale şi tehnologice în cadrul Bosch, afirmă: „Cu cât sistemele inteligente ne modelează mai mult viaţa cotidiană, cu atât mai important este să prezentăm oamenilor beneficiile acestor sisteme şi astfel să încurajăm acceptarea acestei tehnologii cheie. Trebuie să transmitem mesajul că oamenii vor controla IA.”

Fără teamă de roboţi

Un exemplu despre beneficiile aduse oamenilor de IA este conducerea automatizată. Bosch depune eforturi pentru ca transportul rutier să se desfăşoare fără emisii, fără accidente şi fără stres. Deoarece în prezent 9 din 10 accidente sunt atribuite erorilor umane, tehnologia inteligentă ar putea folosi IA în primul rând pentru a preveni producerea acestor accidente. Producţia conectată este un alt domeniul reprezentativ pentru IA. Într-o fabrică inteligentă, oamenii şi maşinile colaborează ca o echipă inteligentă. Roboţii vor scuti oamenii de sarcinile dificile şi periculoase şi vor învăţa din experienţă. Acest lucru va duce la reducerea volumului de muncă pentru oameni. Sondajul Bosch a relevat faptul că un număr mare de germani consideră că ar putea accepta o astfel de situaţie. Două treimi dintre respondenţi, 67%, consideră că producţia şi mobilitatea vor avea câştiguri enorme de pe urma inteligenţei artificiale. Respondenţii afirmă că sunt deschişi să lucreze cu un robot dacă acesta va prelua sarcinile de rutină. Jumătate dintre respondenţi şi-ar putea imagina o astfel de situaţie şi şi-ar dedica timpul liber astfel obţinut activităţilor sociale sau creative. Opiniile privind utilizarea IA variază în funcţie de vârstă, persoanele între 18 şi 29 de ani fiind grupul care vede aplicaţiile IA ca fiind potenţial utile pentru smartphone-uri şi gospodării.

Investigarea inteligenţei artificiale sigure, robuste şi explicabile

Bosch a înfiinţat Centrul Bosch pentru Inteligenţă Artificială sau BCAI la începutul anului 2017 pentru a extinde competenţele IA. O parte importantă a misiunii BCAI este să exploreze regulile în baza cărora maşinile învaţă şi ce concluzii trag din aceste lecţii. Pentru a promova talentele tinere în acest domeniu, Bosch va acorda anul viitor pentru prima dată Premiul Bosch pentru Tinerii Cercetători în domeniul IA, împreună cu suma de 50.000 de euro. „Cercetăm inteligenţa artificială sigură, robustă şi care poate fi explicată. IA va amplifica abilităţile oamenilor”, afirmă profesorul Thomas Kropf, preşedintele diviziei Bosch pentru cercetare şi inginerie avansată. Spre sfârşitul anului 2016, Bosch şi-a unit forţele cu parteneri din domeniul ştiinţei, afacerilor şi din guvern pentru a înfiinţa Cyber Valley şi a stimula cercetarea în domeniul inteligenţei artificiale. Vorbind în cadrul AI CON, profesorul Bernhard Schölkopf, directorul Institutului Max Planck pentru Sisteme Inteligente din Tübingen, a afirmat: „Ştiinţa şi industria colaborează în Cyber Valley pentru a crea un ecosistem în vederea atingerii celui mai ridicat grad de calitate a cercetării în domeniul IA.” Scopul Cyber Valley este de a transforma rezultatele cercetărilor în aplicaţii industriale pentru lumea reală cât mai rapid posibil, de a atrage cercetători înalt calificaţi din întreaga lume în Baden-Württemberg şi de a instrui şi păstra experţi în IA.

Extinderea reţelei, intensificarea partajării cunoştinţelor

BCAI şi alianţa de cercetare Cyber Valley a organizat AI CON pentru prima dată în acest an. Evenimentul a reunit experţi de top din domeniul industriei şi cercetării IA, pentru a explora posibilităţile şi provocările inerente acestei tehnologii. La conferinţă au fost prezenţi experţii Bosch dr. Michael Bolle şi dr. Christoph Peylo (directorul BCAI), profesorul Bernhard Schölkopf, autoritatea mondială a Institutului Max Planck în domeniul învăţării automatizate, precum şi vorbitori de la Universitatea Carnegie Mellon din Statele Unite, Universitatea ETH din Zürich, Elveţia şi din Austria, Israel şi Marea Britanie.

Structura sondajului: Pentru acest studiu important comandat de Bosch, institutul de cercetare a pieţei Innofact a intervievat 1.022 de persoane de pe teritoriul Germaniei, cu vârste cuprinse între 18 şi 69 de ani. Sondajul a fost realizat în octombrie 2018.

Divizia Soluţii de Mobilitate este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În 2017, vânzările diviziei au ajuns la 47,4 miliarde de euro sau 61 de procente din vânzările totale ale grupului. Grupul Bosch este astfel unul dintre furnizorii de top din industria auto. Divizia Soluţii de Mobilitate are viziunea unei mobilităţi fără accidente, fără emisii şi fără stres, şi combină expertiza grupului în domeniile automatizării, electrificării şi conectivităţii. Pentru clienţii săi, rezultatul este oferirea unor soluţii de mobilitate integrate. Principalele domenii de activitate ale diviziei sunt sistemele de injecţie pentru motoare cu combustie, concepte de propulsie alternative, componente periferice eficiente şi interconectate ale trenului de rulare, sisteme de siguranţă activă şi pasivă, funcţii de asistenţă şi confort, tehnologie pentru infotainment uşor de utilizat şi comunicare între autovehicule şi diverse obstacole, precum şi concepte de service, tehnologii şi servicii pentru domeniul automotive aftermarket. Compania Bosch este sinonim cu inovaţii importante din industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul anti-blocare ESP şi tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500  de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2017, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 416 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

 

 

Adaugati comentariu