Marea Britanie ar putea înfiinţa zone cu regim de porto-franco

Guvernul de la Londra intenţionează să înfiinţeze zece zone cu regim de porto-franco, cu scopul de a stimula economia ţării după ieşirea din Uniunea Europeană, relatează BBC.
porto-franco

Autorităţile britanice au precizat că au lansat o consultare, pe o perioadă de zece săptămâni, cu privire la aceste zone.

Obiectivul consultării este localizarea acestor zone noi până la sfârşitul acestui an – pe uscat sau în apropiere de porturi -, pentru ca acestea să fie operaţionale din 2021.

Guvernul de la Londra susţine că ele vor permite ”crearea a mii de locuri de muncă, regenerarea comunităţilor şi amplificarea creşterii (economice) post-Brexit a Regatului Unit”, oferind totodată o bază inovaţiei şi dezvoltării tehnologiilor verzi.

Ce sunt zonele porto-franco

Zona cu regim de porto-franco (port liber) este parte a unui port sau a unei porţiuni de litoral cu regim special, în care mărfurile importate, exportate sau în tranzit nu sunt supuse taxelor vamale şi nici formalităţilor fiscale.

Practic, companiile care operează în aceste zonă plătesc impozite mai mici, cum ar fi TVA redus. Însă criticii sistemului susţin că de fap, regimul acestor zone doar amână momentul în care se achită tarifele la import, care trebuie totuşi plătite la un moment dat.

Aproximativ 135 de ţări, în mare parte din Orientul Îndepărtat, au zone de liber schimb, un raport al Congresului SUA din 2013 estimând că există aproximativ 3.500 de porto-franco în întreaga lume. În Uniunea Europeană sunt înfiinţate 80 de zone cu regim porto-franco.

Marea Britanie a avut şapte astfel de zone în perioada 1984 şi 2012, când legislaţia care le-a instituit nu a fost reînnoită. Printre ele s-au numărat Liverpool, Southampton, Portul Tilbury, Portul Sheerness şi Aeroportul Prestwick.

 

CITEŞTE ŞI:

Epidemia de coronavirus ar putea închide şi uzine auto din Europa

Mega-uzină europeană pentru producerea de baterii pentru maşini electrice

10 programe educaţionale derulate de Schaeffler România în 2019

 

 

Adaugati comentariu