Parteneriatul Michelin – Faurecia în domeniul celulelor de hidrogen a devenit operaţional

Michelin şi Faurecia au oficializat crearea Symbio, societatea deţinută în mod egal de cele două grupuri, care reuneşte toate activităţile dedicate celulei de hidrogen (pila de combustie).
hidrogen

Faurecia va contribui, în special, prin activitatea sa de cercetare şi dezvoltare realizată împreună cu Comisia pentru energie atomică şi energie alternativă (CEA), în timp ce Michelin va pune la dispoziţie know-how-ul filialei sale Symbio, care furnizează kituri de baterii de hidrogen. De altfel, noul joint-venture i-a preluat denumirea.

Cei doi parteneri vor face o primă investiţie de 140 de milioane de euro pentru accelerarea dezvoltării de celule de combustie de generaţie viitoare, vor lansa producţia în masă şi vor creşte afaceri în Europa, China şi Statele Unite.

Ţinta companiei Symbio este de a ajunge ela o cotă de piaţă de 25% şi o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de euro în 2030.

Tot atunci, Michelin şi Faurecia anticipează că numărul vehiculelor ce vor utiliza celule de hidrogen va creşte la 2 milioande de unităţi, inclusiv 350.000 de camioane.

Pentru vehiculele electrice, tehnologia celulelor de combustibil completează tehnologia bateriilor, în special în cazurile care necesită o utilizare foarte intensă şi o mai mare autonomie. În plus, tehnologia pentru celulele de combustibil a fost recent aleasă de Uniunea Europeană ca fiind una dintre cele şase proiecte importante de interes comun din Europa.

Ce este pila de combustie

Pila de combustie este un dispozitiv electrochimic care foloseşte hidrogenul şi oxigenul din aer pentru a produce electricitate, căldură şi apă. Pilele de combustie funcţionează fără ardere, deci sunt practic nepoluante.

Deoarece combustibilul este transformat direct în electricitate, pila de combustie lucrează cu randamente mult mai mari decât motoarele cu combustie (ardere) internă.

Pila de combustie nu are părţi în mişcare, deci este o sursă de energie silenţioasă şi fiabilă. Are un randament ridicat la producerea energiei electrice datorită unei conversii directe, fără procese intermediare în care să participe energia termică sau mecanică, existând posibilitatea utilizării căldurii reziduale.
Pe parcursul funcţionării se produce o emisie slabă de oxizi de azot (nocivi).

Deşi existent în compoziţia apei practic în cantităţi nelimitate, hidrogenul rămâne un carburant foarte scump. Hidrogenul produs industrial (în acest moment) provine aproape în exclusivitate din purtători fosili cu un consum foarte mare de energie electrică. Singura posibilitate de scădere a costurilor de producţie este găsirea unui procedeu ieftin de extragere a acestuia direct din apă.

 

CITEŞTE ŞI:

În Formula E, Schaeffler şi Audi merg mai departe împreună

Înţelegeri anticoncurenţiale. Marii constructori auto germani, amendaţi cu 100 mil. euro

BMW creşte investiţiile în achiziţia de celule de baterii electrice

Adaugati comentariu