Producătorii auto ar putea pierde venituri de 210 mld. dolari, pe fondul crizei de semiconductori
Lipsa cipurilor este doar o parte a problemei. Preţurile ridicate şi accesul mai dificil la materii prime, cum ar fi oţelul şi răşinile de plastic, duc la creşterea costurilor în sectorul auto şi forţează companiile auto să-şi reducă producţia. În 2021, criza va afecta producţia a 7,7 milioane de vehicule, avertizează Alixpartners.
Săptămâna trecută, IHS Markit şi-a înrăutăţit semnificativ estimările privind producţia globală auto în 2021 şi 2022.
Pe piaţa din SUA, vânzările de vehicule încetinesc din cauza stocurilor reduse. „Iniţial am previzionat că lucrurile vor reveni la normal în trimestrul patru din 2021. Asta nu se va întâmpla”, a apreciat Dan Hearsch, director în cadrul AlixPartners. Acesta a adăugat că producătorii auto se vor confrunta cu dificultăţi până în 2022 sau începutul lui 2023.
În ultimele luni livrările de semiconductori au fost afectate de creşterea numărului de cazuri de COVID în Malaezia, un important centrul de producţie. Şi problemele de la principalele porturi din SUA au afectat eforturile producătorilor auto de a importa răşini de plastic şi oţel, a explicat Hearsch.
Deficitul a arătat necesitatea ca producătorii auto să fie „proactivi” chiar acum şi să creeze pe termen lung „un lanţ de aprovizionare rezilient”, care să evite întreruperile în viitor, apreciază analiştii.
Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele mai multe luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.
CITEȘTE ȘI: