Dacia se bucură de un avânt important pe piața din Germania, constructorul de la Mioveni raportând vânzări cu 27,6% mai mari în 2017.
Vânzările de autoturisme noi în Germania s-au amplificat cu 2,7% anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, în timp ce Dacia a comercializat 62.678 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA).
Printre brandurile cu cele mai bune evoluţii în 2017 se află Mini (cu un avans al livrărilor de 6,1%), Renault (8,1%), Mercedes (4,8%) şi Ford (2,8%). Anul trecut, cel mai bine vândut brand din Germania a fost Volkswagen, chiar dacă livrările au scăzut cu 3,3%, la 634.270 unităţi.
Înmatriculările de vehicule echipate cu motor diesel au scăzut, în 2017, cu 13% (la 1,34 milioane de vehicule), iar cota lor de piaţă s-a redus la 38,8%, de la 45,9% în 2016. Livrările de vehicule pe benzină au urcat, în 2017, cu 14% (la aproape două milioane de vehicule), iar cota lor de piaţă s-a majorat la 57,7%, de la 52,1% în 2016.
În decembrie, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au scăzut cu 1%, la 253.950 unităţi, iar Dacia a raportat un avans de 8%, la 4.897 vehicule.
Scăderi semnificative s-au înregistrat în rândul brandurilor Porsche (29,6%), Mercedes (14,7%), Renault (13,5%), Opel (10,4%), în timp ce Ford şi Volkswagen au raportat un avans de 7,5%, respectiv de 8,9%.