Companii din industria auto, în Topul angajatorilor

Bosch, Continental şi Renault sunt cele trei mari companii din industria auto şi de componente care au intrat în Top 10 cei mai doriţi angajatori din România, arată un studiu realizat de Catalyst Solutions.

Sondajul privind Topul angajatorilor a fost realizat la nivel naţional, pe baza a 12.567 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenţilorîn perioada martie-mai. Studiul identifică percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România, gradul de atractivitate al brandurilor de angajator, precum şi aşteptările pe care candidaţii le au de la aceştia.

Alături de cele trei companii din industria auto, în clasamentul celor mai doriţi angajatori din România au mai intrat Oracle, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Vodafone şi Google.

“Într-o piaţă foarte aglomerată cu oportunităţi de carieră şi luând în calcul reducerea semnificativă a numărului de candidaţi, una dintre provocările majore ale companiilor din România constă în atragerea candidaţilor potriviţi. În acest context, nevoia de diferenţiere a brandului de angajator este din ce în ce mai mare.”, a precizat Dumitriţa Ghenciu, Employer Branding Consultant, Catalyst Solutions.

În ceea ce priveşte criteriile care stau la baza deciziei în funcţie de care candidaţii îşi aleg compania preferată, pe primul loc rămâne, cu o importanţă ridicată, pachetul salarial constituit atât din venit, cât şi din beneficii (81%), urmat îndeaproape de siguranţa locului de muncă (67%). Se remarcă totuşi, o creştere în top a criteriului ce denotă flexibilitatea în cadrul jobului (60%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raportează candidaţii. Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul să ofere o atmosferă de lucru plăcută şi ca managementul companiei să încurajeze şi să susţină dezvoltarea profesională.

Atunci când caută informaţii despre oportunităţi de carieră şi angajatori, candidaţii acordă o importanţă semnificativă paginii de carieră a companiei (72%), pe locul secund fiind chiar angajaţii (67%). Următoarele canale la care apelează candidaţii sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn, dar şi târguri de carieră. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunităţile profesionale online, dar şi newsletterele/ mailurile de informare şi evenimentele online (ca webinarii, târguri de joburi online).

 

 

Adaugati comentariu