VW începe producţia de masă a modelului electric ID.3

VW a demarat oficial producţia modelului ID.3, prima sa maşină electrică asamblată pe noua platformă MEB, marcând începutul conversiei fabricii sale din Zwickau de la producţia de automobile pe benzină la cea de vehicule electrice.
id.3

Constructorul auto german a prezentat ID.3, un hatchback electric mic, în luna septembrie.

Modelul este oferit în diferite variante, în funcţie de autonomia cuprinsă între 300 – 500 km, cu un preţ ce porneşte de la „mai puţin de 30.000 de euro”.

„ID.3 va aduce o contribuţie importantă la mobilitatea electrică. Acesta face ca mobilitatea individuală curată să fie accesibilă pentru milioane de oameni şi reprezintă un punct de reper pentru compania noastră pe drumul spre neutralitatea din punct de vedere climatic până în 2050, a afirmat Herbert Diess, CEO-ul Volkswagen Group, în cadrul ceremoniei care a marcat debutul producţiei.

Înainte de conversie, la fabrica din Zwickau erau produse mai multe variante ale VW Golf, precum şi corpuri pentru Bentley Bentayga şi Lamborghini Urus. Producţia depăşea 250.000 de vehicule pe an cu 8.000 de angajaţi.

Acum, VW intenţionează să asambleze 100.000 de modele ID.3 începând de anul viitor, numărul acestora urmând să crească la 330.000 de unităţi în 2021.

„ID.3 este o maşină de înaltă tehnologie produsă într-o fabrică de înaltă tehnologie. Cu aproximativ 1.700 de roboţi, sisteme de transport fără şoferi şi procese de fabricaţie complet automatizate, Zwickau oferă o perspectivă contemporană a producţiei de volum mare pentru maşini electrice”, a adăugat Thomas Ulbrich, membru al consiliului Volkswagen pentru E-Mobility.

VW a investit masiv în platforma sa modulară MEB pentru producţia de masă a vehiculelor electrice, obiectivul fiind de a reduce preţul pentru maşinile electrice la aproximativ 20.000 de euro.

Modelul ID.3 va fi disponibil în Europa de la mijlocul lui 2020. Până acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de maşini de către clienţii internaţionali, susţin oficialii VW.

Începând din 2021, VW va produce doar vehicule electrice la Zwickau, iar din 2022 şi uzinele din Emdem şi Hanovra vor începe să fabrice maşini cu emisii scăzute.

În viitor, toată gama de maşini electrice va fi numită ID., de la „design inteligent, identitate şi tehnologii vizionare”.

Până în 2022, grupul german va retehnologiza opt dintre fabricile sale la nivel mondial pentru a produce vehicule electrice şi va da posibilitatea rivalelor să folosească platforma MEB, pentru a-şi îndeplini obiectivul de a fi cel mai
mare producător global de vehicule cu emisii zero.

Pentru a finanţa acest obiectiv, VW vrea să majoreze vânzările de SUV-uri cu motoare cu combustie internă la 40% din vânzările totale până în 2020, de la 23% în 2018.

Grupul Volkswagen are ca obiectiv construirea a 22 de milioane de vehicule electrice până în 2028, din care 11,6 milioane ar putea veni din fabricile chineze.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

 

CITEŞTE ŞI:

Continental Sibiu se pregăteşte pentru recepţia a două noi clădiri

Odelo Farba a inaugurat fabrica de faruri din Bulgaria. Produce pentru Mercedes-Benz

Fuziunea Fiat Chrysler – PSA formează al 4-lea producător auto mondial

 

Adaugati comentariu